Asi viete že bez akejkoľvek reklamy to nejde. Propagácia je jednoducho veľmi podstatná. Keby ste začínali s podnikaním takých dvadsať rokov dozadu, existovala by veľmi veľká pravdepodobnosť, že by ste v danej oblasti boli jedinými, minimálne jednými z mála. Dnes je to ale úplne inak. Živnosť si viete založiť aj elektronicky a zadarmo, internet navyše otvára mnohé nové možnosti podnikania aj bez veľkého počiatočného vkladu, takže podniká každý druhý človek. Preto o sebe musíte dať vedieť, a to čo najhlasnejšie.
Poznáme mnoho druhov reklamy. K tým klasickým v televízii, rozhlase alebo v novinách, pribudli i nové druhy reklamy, a to tie na internete. Tých poznáme taktiež niekoľko druhov.
- Promo video
- PR článok
- Banner
- Reklama na Facebooku alebo iných sociálnych sieťach
- Reklama na Google
- PPC reklama
- SEO optimalizácia
Pozrieme sa bližšie práve na poslednú spomínanú možnosť, teda na SEO optimalizáciu. Aj keď mnohí možno nebudú súhlasiť s tým, že SEO patrí do sveta reklamy, jednoznačne patrí. Na čo slúži optimalizácia? Na to, aby ste sa zviditeľnili v internetových vyhľadávačoch. Čo to teda ja? Reklama.
Cena SEO je pritom určite omnoho nižšia ako cena výroby videa. Samozrejme, že ak si zaplatíte ročnú a kompletnú optimalizáciu, zaplatíte asi viac ako za výrobu jedného videa. Musíte však brať do úvahy aj jej účinnosť. Ak vám bude profesionálna SEO agentúra, stránky optimalizovať neustále počas jedného roka, verte že zaznamenáte určite pozitívnejšie výsledky, ako pri jednom videu na youtube. Nehovoríme, že aj to nemôže zabrať, no ak potrebujete naozaj preraziť, práve SEO, môže byť riešením, ktoré bude pre vás navyše i cenovo výhodné.
Samozrejme, že poznáme aj druhy reklamy, ktoré pre vás budú lacnejšie. Tak napríklad spomínaná reklama na Facebooku alebo PPC reklama. Avšak i v tomto prípade o cene rozhoduje, to ako rozsiahla bude vaša reklamná kampaň.